Mjøndalen i ny "drakt"

Velkommen til Mjøndalen Fotballs nye nettsider.

Annonse:

Mandag 12. desember ble Mjøndalen Fotballs nye nettsider lansert på den nye adressen miffotball.no.

De nye nettsidene er utviklet av Norsk Toppfotball for alle klubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen.

...en kanonbra kanal for fansen

— Ole Sivertsen

- Vi er svært fornøyd med å presentere nye nettsider med det vi synes er et appellerende design og gode funskjoner for innhold. Først og fremst er dette en portal for fansen, hvor de gjennom hele året skal finne de siste nyhetene, fakta, statistikk, videoer og godt lesestoff, sier markedssjef i MIF, Ole Sivertsen.

Nettsidene gir også nye muligheter til å fortelle historier på og anledning til å fornye og tilpasse siden etter hva slags modus klubben er i.

Skreddersydd for fansen

- Vi gleder oss kanskje spesielt til kamphverdagen. Da vil sidene virkelig fremstå som en kanonbra kanal for fansen., sier Sivertsen.

I perioden frem mot jul skal alle klubbene i både Eliteserien og OBOS-ligaen løftes over på nye nettsider. De nye sidene har hatt et meget stort fokus på supporteren og ikke minst på brukervennlighet og at de er universelt utformet.

Vi har sammen skapt et felles rammeverk der klubbene kan uttrykke sin egenart

— Eirik Hafver Rønjum

- Jeg er stolt over å ha fått være med å utvikle den nye plattformen. Vi har sammen skapt et felles rammeverk der klubbene kan uttrykke sin egenart. Jeg håper og tror at den nye løsningen vil fungere godt for klubbene og partnerne - og er fortsatt litt spent på hvordan den blir mottatt av de som betyr aller mest: supporterne, sier Eirik Hafver Rønjum som har vært faglig ansvarlig fra Netflife Research.

Fokus på kampen


De nye nettsidene er bygget opp etter et responsivt vertikalt design med fokus på mobil først. Det er jobbet mye med strukturering og fokusering på den viktigste informasjonen ut på klubbenes forsider.
Sammen med Netlife Research er det utviklet en rekke moduler og løsninger som lett kan benyttes av klubbene og som vil gi gode brukeropplevelser.
Store og tydelige bilder med god kvalitet er løftet opp som viktige bærere sammen med en funksjonell videospiller. 

Nettsidene til klubbene skal forsterke klubbenes fokus og understøtte arbeidet med å få flere personer på kampene. Det er derfor utviklet en kampmodul med 3 forskjellige modus – en før kamp, en under kampen og en etter kamp. Denne vil gi relevant informasjon for brukerne av nettsidene og gi enkel tilgang til å kjøpe billetter. Selvsagt i klubbenes egne farger og uttrykk.

Les mer om utviklingen av de nye nettsidene her!

Annonse fra Obos-ligaen: