3

Milena Mesfin er MIFs nye markedssjef

Med glede kunngjør MIF Fotball at Milena Mesfin er vår nye markedssjef.

Annonse:

Milena kommer fra en stilling som markedsrådgiver i DNB og starter opp i MIF i månedsskiftet juli/august. Hun skal fylle skoene etter Morten Sørlie, som begynner i ny jobb fra mai.

- Jeg vokste opp i en fotballinteressert familie på fire, og store deler av barne- og ungdomsårene ble brukt på fotball, sier Milena da vi ber henne si litt om seg selv.

Vi må også straks legge til at broren heter Simon og er profilert sportssjef i Lillestrøm SK – sånn i tilfelle leserne syntes det var noe kjent med etternavnet.

Kombinerer utdanning og interesse for fotball

Milena har en bachelor i markedsføring og ledelse fra Høgskolen i Lillehammer, og fant fort ut at det var mulig å kombinere utdanningsbakgrunnen med interessen for toppidrett.

- De siste syv årene har jeg jobbet som markedsrådgiver i DNB, og der har jeg fått lov til å forvalte sponsoravtaler og partnerskap. Jeg ser på fotball som mer enn bare en sport, og det var en av hovedmotivasjonene for å søke på denne jobben, sier den etter hvert drammensbosatte romerikingen, som også har bodd og jobbet tre år i Stavanger.

Og med sin brede erfaring innen markedsarbeid er det ferdigheter som settes pris på i MIF Fotball.

- Vi er veldig fornøyde med denne ansettelsen og ser at Milena har kompetanse vi har stort behov for i organisasjonen, sier fungerende daglig leder Bjørn Petter Ingebretsen i en uttalelse.

Fotball – mer enn et spill

Og Milena har en lidenskap for merkevarebygging.

- Fotball er ikke bare en sport, men det er også en plattform for å engasjere mennesker. Gjennom fotball kan vi bygge felleskap og skape varige relasjoner. Idrett, og kanskje fotballen spesielt, har en fantastisk evne til å samle folk på tvers. Selv har jeg alltid følt meg hjemme i fotballen, og som markedssjef ønsker jeg å være en del av denne dynamiske kulturen og bidra til å utvide sponsornettverket. Mjøndalen IF er allerede en ganske kjent merkevare og gjør mye bra. Jeg gleder meg til å fortsette jobben med å forme og videreutvikle klubbens merkevare. MIF er allerede en viktig aktør lokalt gjennom å tilby muligheter for engasjement, felleskap og positiv aktivitet for alle aldersgrupper, forteller Milena da vi spør om motivasjonen for å søke på nettopp denne jobben.

Og selv om hun ikke starter i jobben før i sommer, har hun allerede vært på besøk. I en overgangsperiode vil MIF Fotballs styremedlem Håvard Claussen Martinsen(bildet) ivareta en del av oppgavene som markedskontakt.

HaavardCM.jpg
Håvard Claussen Martinsen

- Inntrykket av klubben har vært veldig positivt. Kjetil (A. Bergh) og BP har vært veldig imøtekommende. Både blant ansatte og frivillige finnes det mye energi, og jeg fikk umiddelbart inntrykk av en organisasjon med god atmosfære, engasjement og samhold. Alle ønsker å trekke sammen for å oppnå resultater som er i tråd med klubbens ambisjoner, mål og verdier, sier den nye markedssjefen, som også roser frivilligheten.

- En uvurderlig ressurs

- De frivillige er en uvurderlig ressurs, og innsatsen deres bidrar til å skape et sterkt og bærekraftig miljø rundt klubben. Mitt umiddelbare inntrykk er at alle jobber sammen som et team for å oppnå felles suksess. Da har vi et godt utgangspunkt for å lykkes. Jeg håper å kunne bidra til å opprettholde og forsterke det båndet som allerede eksisterer mellom ansatte, frivillige, fansen og lokalsamfunnet og gleder meg til å bli bedre kjent med alle i og rundt klubben, sier hun videre.

BP legger til:

- Milena har gjennom hele prosessen virkelig vist at hun ønsker å bidra for oss fremover. Hun har en erfaring og et nettverk som vil tjene oss godt, og hun gir også inntrykk av å være ei positiv og flott dame som kommer inn med masse energi.

Gleder seg til oppstart

Til slutt spør vi Milena hva slags ambisjoner hun har for jobben og hva hun ønsker å oppnå på klubbens vegne.

- Jeg ønsker å være en del av et dynamisk team som jobber mot et felles mål hvor vi sammen skaler en varig og positiv innvirkning på klubben og omdømmet til MIF. Dessuten ønsker jeg at vi styrker og videreutvikler klubbens merkevare, samt jobber med å øke klubbens synlighet og engasjement både lokalt og nasjonal. Vi må også bygge sterke relasjoner og dyrke verdifulle partnerskap. Personlig har jeg også en ambisjon om å være en positiv ambassadør for klubben, bidra til å styrke klubbens posisjon og å skape en positiv og engasjerende arena for alle involverte parter. Jeg gleder meg enormt til å komme i gang og bli kjent med alle i og rundt MIF Fotball, avslutter vår nye markedssjef. 

Velkommen til Mjøndalen, Milena!

Annonse fra Obos-ligaen: